ستاره تیم ملی فوتبال اسپانیا عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ رقابت‌های یورو را به‌خود اختصاص داده است.

یامال

به گزارش همشهری‌آنلاین، لمین یامال با حضور در ترکیب ثابت تیم ملی اسپانیا در پیروزی ۳بر صفر مقابل کرواسی هم عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ رقابت‌های یورو را به‌خود اختصاص داد، هم جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها شد.

زمانی که کاپیتان تیم مقابل یعنی مودریچ در جام‌جهانی۲۰۰۶ در ترکیب کرواسی بازی می‌کرد، یامال هنوز به دنیا نیامده بود.

جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو هنوز دانش‌آموز است و حتی در اردو هم به‌صورت آنلاین در کلاس‌های درس شرکت می‌کند.

جوان‌ترین بازیکنان قهرمانی اروپا

لمین یامال؛ با ۱۶سال و ۳۳۸روز سن (اسپانیا - کرواسی، روز ۱۵ژوئن ۲۰۲۴). او در این فصل در همه موارد رکوردهای مربوط به جوان‌ترین بازیکن لالیگا و لیگ قهرمانان و... را به نام خود زد و در ترکیب بارسلونا در همه رقابت‌ها ۷گل و ۷پاس‌گل ثبت کرد.

کسپر کوژلوفسکی؛ با ۱۷سال و ۲۴۶روز سن (لهستان - اسپانیا، روز ۱۹ژوئن ۲۰۲۱). او مثل بلینگام پیشرفت نکرد. کوژلوفسکی چندماه پس از رکوردشکنی‌اش با تیم ملی لهستان، قراردادی با مبلغ ۸میلیون پوند با برایتون امضا کرد اما هنوز نتوانسته در یک مسابقه رقابتی برای تیم لیگ برتری بازی کند، چراکه مدتی را به‌صورت قرضی در یونیون سن‌ژیلو و ویتسه گذرانده است.

جود بلینگام با ۱۷سال و ۳۴۹روز سن(انگلیس- کرواسی، روز ۱۳ژوئن ۲۰۲۱). او در این بازی جانشین هری کین شد. قبل از سال ۲۰۲۱، این رکورد خاص، فقط ۲بار از دهه ۱۹۸۰ تغییر کرده بود اما ۲بازیکن آن را در یورو۲۰۲۰ شکستند. بلینگام ۳بار در یورو۲۰۲۰ برای انگلیس به میدان رفت، ازجمله مقابل اوکراین در مرحله یک‌چهارم نهایی، به این معنی که او جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو است که یک بازی حذفی انجام داده است.

جترو ویلمز؛ ۱۸سال و ۷۱روزسن (هلند -دانمارک، روز ۹ژوئن ۲۰۱۲). قبل از بلینگام و کوژلوفسکی، یک بازیکن گمنام هلندی به نام جترو ویلمز این رکورد را به‌مدت ۹سال حفظ کرده بود. قبل از او، این رکورد به‌مدت ۲۸سال پابرجا بود. این مدافع چپ که اکنون برای هراکلس بازی می‌کند، ۲۲بازی برای تیم ملی هلند انجام داد که آخرین آنها سال۲۰۱۶ بود.

انزو شیفو(اسکیفو)؛ با ۱۸سال و ۱۱۵روز سن (بلژیک - یوگسلاوی روز ۱۳ژوئن ۱۹۸۴). تک‌ستاره اسبق شیاطین‌سرخ، یک بازیکن چندملیتی بود. او حدود ۳دهه رکورد جوان‌ترین بازیکن جام‌ملت‌ها را در دست داشت. او هرگز در جام ملت‌های دیگری بازی نکرد زیرا بلژیک تا سال۲۰۰۰ نتوانست دوباره به این رقابت‌ها راه یابد اما استاد شیفو بیش از هر بلژیکی دیگری در جام‌جهانی (۱۷بازی) بازی کرده و یکی از ۳بازیکنی است که در ۴دوره مختلف عضو تیم ملی در جام‌جهانی بوده است؛ ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸. در جام‌جهانی ۱۹۸۶مکزیک او به تیمش کمک کرد تا به مقام چهارم برسد که بهترین نمایش آنها تا پیش از سوم‌شدن‌شان در سال‌۲۰۱۸ بود.

جمال موسیالا؛ با ۱۸سال و ۱۱۷روز سن (آلمان- مجارستان روز ۲۳ژوئن ۲۰۲۱). جوان‌ترین بازیکنی است که تابه‌حال برای آلمان در یک تورنمنت بزرگ حضور داشته؛ درحالی‌که بیشتر دوران کودکی خود را در لندن گذرانده بود و تا سطح زیر ۲۱سال به‌عنوان نماینده انگلیس حضور داشت.

والری بوجینوف با ۱۸سال و ۱۲۸روز سن (بازیکن بلغارستان در بازی با ایتالیا، روز ۲۲ژوئن ۲۰۰۴)

یوهان فونلانتن با ۱۸سال و ۱۳۷روزسن (بازیکن سوئیس در بازی با انگلیس، روز ۱۷ژوئن ۲۰۰۴)

پدری با ۱۸سال و ۲۰۱روز سن (بازیکن اسپانیا مقابل سوئد، روز ۱۴ژوئن ۲۰۲۱)

مارکوس رشفورد با ۱۸سال و ۲۲۹روز سن (بازیکن انگلیس در بازی با ولز، روز ۱۶ژوئن ۲۰۱۶)

ژوبوسلای مجاری با ۲۳سال و ۷ماه و ۲۱روز سن در یوروی ۲۰۲۴ و در شکست ۳بر یک مجارستان مقابل سوئیس، جوان‌ترین کاپیتان تاریخ مسابقات یورو شد.

کد خبر 860641
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha